10 Sterkste Legers
Bijna ieder land in de wereld heeft een leger om zich te beschermen tegen interne en externe vijanden. De volgende lijst is samengesteld door de CIA en is gebaseerd op het militaire verleden, huidige operaties, de grootte en reputatie van het leger. De meeste van deze landen hebben dan ook meegestreden in een van de grote oorlogen (WO I, WO II, Koreaanse oorlog, Golf Oorlog)
10. Pakistan

Het Pakistaanse leger bestaat sinds 1947 en bestaat uit een half miljoen vrijwilligers. Pakistan heeft conflicten gehad met de buurlanden India en Afghanistan. Ook is Pakistan een van de belangrijkste bondgenoten van Amerika in de strijd tegen het terrorisme.
9. Israël

In Israël zijn zowel mannen als vrouwen verplicht om in het leger te gaan. Het leger bestaat sinds 1948 en bestaat momenteel uit meer dan 100.000 mensen. Israël voelt zich bedreigt door de volledige Islamitische wereld. Conflicten zijn er dan ook met Pakistan en Libanon. Amerika is de grootste bondgenoot van Israël.
8. Rusland

Het leger van Rusland is al sinds 863 onderhevig aan vele veranderingen. Het huidige “Russian Ground Force” bestaat sinds 1992. Voormalige legers van Rusland, zoals de beroemde “Red Army” zijn aanwezig geweest in vele conflicten met als belangrijkste de Koude Oorlog. Tot de val van de Sovjet Unie in 1991 was Rusland een van de superpowers van de wereld en het leger was zelfs groter dan dat van Amerika.
7. Turkije

Het leger van Turkije bestaat al meer dan 2000 jaar. Het is verplicht om in het leger te gaan in Turkije en hierdoor heeft het land een van de grootste legers van alle NATO landen. Ze waren betrokken bij de Koreaanse Oorlog en in de 1900s in de Turkse Onafhankelijkheidsoorlog tegen Rusland, Engeland, Grieken, Frankrijk en Italië.
6. Noord Korea

Het Noord Koreaanse leger heeft meer dan 1 miljoen soldaten. Als ook de reserve soldaten worden meegerekend is dit zelfs meer dan 7 miljoen. Grote conflicten waarin het leger meedeed zijn de Koreaanse Oorlog en de Vietnam oorlog. De Koreaanse Oorlog is officieel nog niet afgelopen.
5. Duitsland

Het Duitse leger zorgde met aan het hoofd Adolf Hitler voor het begin van de Tweede Wereldoorlog met de inval van Polen. Na de oorlog was het land verdeeld en werd het West Duitse Leger gevormd. Begin jaren ´90 werden de legers uit het Westen Oosten weer samengevoegd. Momenteel heeft Duitsland meer dan 200.000 actieve soldaten.
4. India

Het leger van India bestaat al sinds de middeleeuwen. Momenteel is dit het grootste vrijwillige leger met meer dan 1 miljoen vrijwillige soldaten. Het leger was betrokken bij beide Wereldoorlogen en bij de strijd voor de eigen onafhankelijkheid.
3. Verenigd Koninkrijk

Het leger bestaat sinds 1661 en is betrokken geweest bij vele conflicten. O.a. de Napoleontische oorlogen, beide Wereldoorlogen. Ook was het leger aanwezig bij de conflicten in Noord Ierland en in de Balkan. Samen met Amerika streden de Britten in de Golf oorlog en de `War on Terrosim´ die bezig is sinds de aanslagen op 11 september 2001.
2. China

Het Volksbevrijdingsleger van China heeft de meeste soldaten, meer dan 2 miljoen. Het bestaat sinds 1927 en was aanwezig in de Chinees-Japanse Oorlog, WO II, de Koreaanse Oorlog en de Vietnam Oorlog.
1. Verenigde Staten

Het Sterkste leger is dat van Amerika. Het bestaat sinds 1775 toen het continentale leger werd gevormd om te strijden in de Onafhankelijkheidsoorlog. Het Amerikaanse leger was aanwezig in ieder wereldwijd conflict sindsdien, de Koreaanse Oorlog, WO I & II, Vietnam, de Golfoorlog en de oorlog tegen terrorisme. Het leger heeft momenteel 500.000 soldaten en meer dan 1 miljoen National Guards en Reserve Guards.
janwillem
Oke maar dan is Noord Korea dus het grootste leger als je kijkt naar de manschappen dus nu snap ik ook waarom Amerika ze niet durft aan te vallen ze hebben niks daar
jan
Beste janwillem, het aantal soldaten maakt niets meer uit in deze tijd
de VS vaagt N.Korea van de kaart als ze willen maar is politiek gezien niet aanvaardbaar(menselijk gezien ook niet)
momo
wat zeg je de vs kan niks doen tegen n.korea
ze willen wel n.korea van de wereldkaart verwijderen maar kunnen dit niet.
weet je wel hoeveel wapens n.korea heeft tis geen land als iraq om effe te kome en olie te stele tis een nucleaire macht.
Tim
Euh en Egypte dan? Bestaat al 5000 jaar heeft nu 500.000 soldaten plus nog eens 500.000 reservisten plus nog een paar 100.000en ordetroepen…
jan
maar Israel kunnen ze niet aan
momo
waar staat iran.iran vaagt israel uit de kaart van de wereld
jaap
Monaco is 1e
Henk
waarom heefd nederland zo’n k legertje?? hoe kunnen we dan OOIT europa veroveren?!?
Terrie
LOL
Nederland kan geen eens met heel zijn leger Brussel veroveren
momo
hahahah groot gelijk die hollanders zijn niks waard
K.bouter-plop
Nederland is best slecht ja…
jan
beste momo, je bent een grote drol.Hollanders hebben een groot deel van de werels veroverd waar we niet trots over hoeven te zijn. maar we zijn best wel veel waard.
een trotse hollander
mmaa
Waarom staat pakistan op nummer 10 ? Hun zijn ook sterk toch?
DE slimste persoon ooit
wrm staat china niet nummer 1 die is tog de sterkste en somalië wrm staat niet erbij en japan dit is dik nep je bent echt zo’n oplichter tsss zogenaamd slim NERD
momo
groot gelijk man japan is een van de sterkste
anomiem
japan een van de sterkste xD tuurlijk
jullie zijn dom, wij doen gymnasium
USA heeft beste leger
China de meeste man
Pakistan kan er wat van
moet op- nummer 9
Frankrijk hoort op nummer drie
eigenwapen industrie
India op nummer tien
heeft nog nooit een oorlog gezien
Koreanen die moeten dood
hun leger gehaald bij de schroot
momo
gast je weet niks van oorlog
IK
Voor de vraag waarom heeft nederland een K*t kleine leger:
enz.
1) Nederland is zoiezo klein
2) geen liefde voor vaderland
3) geen dienstplicht
4) iedereen denkt alleen maar aan geld verdienen
5) regering is te gierig
6) zoiezo Nederland kan Europa nooit veroveren
7) Nederland hoeft nooit bang te zijn voor een oorlog
anomiem
ik zeg het niet graag , maar je hebt echt 100% gelijk hoor gast. als een land nederland aanvalt komt de VS. en ja , ze denken alleen aan geld en werken. wat ik het domste vindt ze hebben een geloof maar ze doen er niks mee behalve vij feesten of bepaalde dagen gaan ze naar de kerk. vergeleken met moslims , hun bidden 5x per dag hun hele leven lang.
jan
beste ik, benhet wel enigszins net je eens maar punt 2 en punt 6 is bullshit
groeten uit tukkerland
azeri
Waarom staat azerbaijan er niet bij? Het heeft ongeveer 300.000 manschappen en 1 miljoen reservisten… En wie zei dat somalie er bij moet? Jij moet echt dood! Somalie heeft alleen een paar piraten, ze hebben volgensmij niet eens een leger en sws is dat nog slechter dan die van nederland XD… India moet dood, net als pakistan en de v.s. Staat er aLleen bij omdat amerikanen dit zelf hebben bedacht (logisch) en rusland heeft rond de 1 miljoen soldaten klaar staan… Dit is gewoon onzin :s echt een balhaar..die dit geschreven heeft.. Sorry hoor!
Yildirim-Turkuboy
Je hebt echt gelijk man dik respect voor jouw!!! en Turkije is best wel sterker dan Duitsland!
jan
denk je dat werkelijk ?
ze maken jullie af binnen 3 dagen
groetjes
tukker naast duitsland
jan
waarom die waardeloze leuzen: moet dood
Bah walgelijk
Lander
Azeri Amerika staat er niet gwn bij omdat Amerikanen dit zelf willen etc
USMC = United States Marine Corps
USA = United States Army
Dat zijn krachtige legers en hebben goeie trainingen
momo
het heeft niet veel te maken om training
het heeft te maken met
-aantal soldaten
-een groot wapen programma (ijgen wapen industrie)
-een goed economisch land
-MANKRACHT !!!!! puur mankracht.
Lander
Wat zouw Nederland Europa veroveren dat is niet mogelijk
One of the few
1.VS 2.China 3.Rusland 4.India 5.Engeland 6.Frankrijk 7.Pakistan 8.Brasil 9.Iran 10.Turkije. Gebaseerd op de combinatie van manschap, technologie en opervlakte
an
En natuurlijk ook de leger materiaal
One of the few
Beste Hava: Als het alleen om technologie en materiaal gaat staat Israel zeker in top 3 (alleen dankzij VS). Met andere woorden moet je Israel als een militaire basis van VS zien. Maar al in zijn geheel en zonder hulp van buitenaf, is Israel geen partij voor 10 landen die door mij zijn genoemd.
momo
ge hebt gelijk gast
jan
iran, turkije en pakistan krijgen ze wel plat:)
met een kushand, geen partij voor de joden
groet
tukkerland
jan
beste one of the few
ik ben van mening dat Israel pakistan, iran en turkije nog een best pak klappen kan verkopen
denk je nou werkelijk dat israel geen kernwapens inzet als het werkelijk moet. die gasten strijden al meer dan 60 jaar tegen de moslims. is een super intelligent land en zullen hun kennis en kracht inzetten tegen de buren tot alles misschien kapot is. triest genoeg.
groet uit tukkerland
Ali
Janneke ge droomd veel zeker, Turkije wilt het demokratisch oplossen wat het allemaal afspeelt in het midden oosten tussen israel en palesteinen. Rechtstreekse duel tussen Turkije en israel (zonder tussenkomst van USA) is israel een klein hapje voor de machtige leger van Turkije
))
Hava
@ one of the few: En Israel dan?
mehmet
daar moet je gwn stoppen
ze zijn niks
Superman
One of the few: En waar bevind zich Nederland volgens jou?
One of the few
@ Superman, Nederland bevind zich zeker in top 10 van het lijstje, alleen dan van onderen
old general
Hallo allemaal,
Deze lijst is absoluut een bullshit. Waarom?Omdat het niet meer is dan een tipische propaganda van CIA. Landen waar men bang voor is zijn nog eens genoemd of althans niet op de juiste volgorder. Als het om onafhankelijke legers gaat dan ziethet er zo uit dus:
1.China
2.VS
3.Rusland
4.India
5.Iran/Pakistan
6.Engeland
7.Frankrijk
8.Turkije
9.Italie/Duitsland
10.Brazilie/Oekrainie/Japan
P.S. Israel kan niet mee geteld worden aangezien Israel niks meer is dan een VS Basisin het Middenoosten.
Niels.
Je hebt 13 landen in je top 10. En de vs loopt technisch nog mijlenver voor op China. Dus ze zijn wel degelijk nummer 1 in deze lijst.
K.bouter-plop
helemaal mee eens, vs is nummer 1 en china heeft toch alleen maar plastic speelgoedgeweren…
jan
italie/duitsland ? we zijn niet meer in 1940
Brazilie/0ekraine/Japan slaat echt helemaal nergens op
Israel kan wel degelijk meegeteld worden.
groet uit tukkerland
Old General
Correctie voor alle duidelijkheid:
Ik heb het over een combinatie tussen een onafhankelijke leger en een moderne en afhankelijke leger met andere woorden als het PUUR om land tegen land zou gaan.
B.V Engeland en frankrijk zijn zeker onafhankelijk en zeer modern uitgerust maar op andere meetvlaktes kunnen ze bijvoorbeeld Iran,Pakistan en India niet aan.Althans zeker niet in hun eentje. Mee eens?
Henk de Realist
Hallo allemaal,
Deze lijst is absoluut een bullshit. Waarom?Omdat het niet meer is dan een tipische propaganda van CIA. Landen waar men bang voor is zijn nog eens genoemd of althans niet op de juiste volgorder. Als het om onafhankelijke legers gaat dan ziethet er zo uit dus:
1.China
2.VS
3.Rusland
4.India
5.Iran/Pakistan
6.Engeland
7.Frankrijk
8.Turkije
9.Italie/Duitsland
10.Brazilie/Oekrainie/Japan
P.S. Israel kan niet mee geteld worden aangezien Israel niks meer is dan een VS Basisin het Middenoosten.
Reply: Ik ben bijna eens met je lijst en het lijkt meer overtuigendn die van CIA.Alleen je bent noordkorea vergeten, die hoort zeker op je nummer 5 samen met Iran en Pakistan..Toch vind ik persoonlijk Iran alleen op nummer 5 horen gezien de 9 jaar oorlogservaring van 1980 tot eind 1988. In hun eentje tegen Irak die volop gesteund werd door het machtige westen en de Arabische leiders (letterlijk en openlijk), en toch die Iraakesen eruit schopen. dus mijn lijst ziet er zo uit:
!.China
2. Vs
3.Rusland
4.India
5.Iran
6.Noord Korea
7. Pakistan
8.Turkije
9.Engeland
!0.Frankrijk
Dit als het face ot face en dus land tegen land is zonder enkele invloed van derden.
jan
ik moet wenen, ik zie weer duitsland/italie
hier mijn lijst
1.vs
2.gb
3.china
4.rusland
5.france
dit zijn de sterkste landen ter wereld, de rest is farce.
vriendelijke groet
jan uit tukkerland
ex wachtmeester huzaren prins alexander
jan
natuurlijk duitsland op 2, sorry
henk
mensen onderschat turkije niet ze hebben een leger die een verleden hebben van meer dan 2000 jaar met een zeer moderne en gediciplineerde strijdkrachten 1e wereld oorlog heefd turkije tegen 5 landen moeten vachten om zijn land te beschermen en is ze gelukt ook, 2e wereld oorlog waarom is hitler turkije niet binnen gevallen en de rest van europa we inc. Rusland, er is in turkije dienstplicht alle gezonde mannen hebben in dienst gezeten als de plures uit breekt kan turkije 15 miljoen militairen inzetten, en ze vechten graag voor hun vaderland, meer informatie?
google maar eens
momo
das waar gast de turken zijn zeer trots en dapper voor hun vaderland
momo
das de echte lijst gast europa is ni veel zonder de vs.
Hope
onzin europa is een stuk minder zonder de vs maar nog steeds heel veel. engeland, duitsland en frankrijk behoren echt wel tot de wereld top en neutrale landen als zwitserland en zweden mag je ook niet uitvlakken hoor.
puurgenieten
als in Europa de pleures uitbreek gaan we toch samen met Duitsland de strijd in Nederland heeft een goed leger goed getraind professioneel ect ect maar door het geringe aantal (al als de reservisten worden gemobiliseerd het aantal en slag kragt best wel wat groter word) staan wij lager en wij hebben 2 generaties geen zware conflicten of gevaarlijke buren gehad de regering ziet helaas het belang van een sterk leger niet meer in
en Iran staat niet zo hoog Iran mist nog de capaciteit om op alleen professionele troepen een groot e overzeese oorlog te voeren zelfde met Turkije noord-Korea is een Aziatisch land met andere woorden wat fanatieker dan de meeste westerse landen
maar langzaam gaat de eeuw van westerse superioriteit gaat langzaam over
maar Frankrijk boven Duitsland je bent niet goed wijs Duitsland is de sterkste van Europa mede door de hoeveelheid anders door hun bewapening en Duitsland op de zelfde plaats als Italië …… zucht de duisters zijn van nature goed in oorlog (best eng eigenlijk) en wij zijn van nature ook goed in oorlog(ja ja Nederlanders zijn een een Germaans volk) maar wij focussen ons op handel en daar klaag ik niet over
trug te komen op het originele onderwerp
de landen als de VS India China Rusland zijn alleen sterk door hun Groote getaalen en nucleaire capaciteit verwijder die en het ziet er anders uit (tevens hoezo stad Rusland zo laag ze hebben een groot arsenaal aan nucleair en biologische wapens en zijn bezig met een modernisering van hun leger marine en luchtmacht plus ze testen de NAVO nog steeds (de overvliegende bommenwerpers de onderzeeërs in Europese wateren ect ect
jan
beste kerel
ik ben het in pricipe helemaal met je eens maar ik denk dat het franse leger op dit moment sterker is als het duitse.
maakt me trouwens ook geen donder uit, zijn beide vrienden van ons:)
groetjes uit tukkerland
puurgenieten
ik wil trouwens nog toevoegen dat je ook na de staat van de troepen moet kijken zoals verslaving verzorging en training (Iran heeft een groot heroïne probleem Rusland is nog steeds erg corrupt Pakistan licht atm in de clinch met de taliban en zijn ze niet instaand dat te controleren en India de Hygiëne is erg slecht tevens zijn de landen instaand om een oorlog te bekostigen?
jan
volkomen gelijk, het aantal soldaten maakt minder uit als de conditie en de levensomstandigheden
Henk de Realist
Beste puurgenieten,
Je zegt het volgende: Iran staat niet zo hoog Iran mist nog de capaciteit om op alleen professionele troepen een groot e overzeese oorlog te voeren zelfde met Turkije noord-Korea.
Ik ben met je eens dat ze niet de capaciteit hebben om elders overzee een oorlog te voeren.Maar ze hebben wel de capaciteit om zich uitstekend te kunnen verdedigen indien nodig(defentie).Iran heeft wel opium probleem maar vergeet niet dat Iran is de jongste land ter wereld(kei harde feit). 70% van bevolking is onder 30 jaar een record op zich.Verder beschik Iran over 2.2miljoen fanatieke strijdkrachten. Te noemen: 1 miljoen soldaten en beroepsmilitairen + 1 miljoen reservers en vrijwilligers en nog eens 200 000 kant en klaar zelfmoord krachten(in diverse landen, een uitgebreide internationale netwerk dus) die bereid zijn zichzelf op te belazen.Vergeet niet dat zelfmoord acties zijn in het leven geroepen door Iran in jaren 80(Ajatolah Khomeiny was de bedenker) en Palastijnen hebben daar een voorbeeld van genomen. Verder hebben ze heel veel geld waardoor ze een defensieve oorlog makkalijk kunnen finicieren, 9 jaar oorlog tegen Irak heeft bij elkaar meer dan 700 milijaard dollor gekost. Irak ging daa door financieel letterlijk kapot en kon niks meer doen dan rijk, klein en zwaake Koeweit binnen vallen.Iran heeft dit makkelijk overleeft en de economie daar gaat met de dag beter.Zij staan economisch best hoog aangeschreven dankzij olie en gas(IR is in beide 2e grote exporteur in de wereld).Verder beschik IR over een goede Rakketten technologie. Men heeft duizenden lange afstand rakketen die tot 4000 km bereik hebben. Als ze straks kernboom hebben dan zijn ze zeker een grote wereld macht.Ten slotte heeft IR grote jongens als China en Rusland als beste vrienden die zo nodig voor IR opkomen. Mijn vriend de koude oorlog is nog gaande.Nog even terug komen op je opmerking over Duitsland. Volgens mij ben je blijven hangen in 2e wereld oorlog. De super machtige Duitse leger is toen verslagen en is noit meer zelfde geworden .Duitse leger wordt nog altijd gecontroleerd door de winnars van toen(VS dus).VS heeft tot kort nog heel veel basis in Duitsland gehad. VS heeft nu ook nog basis in Duitsland. Engelend en Frankrijk zijn zeer zeker streker dan Duitsland op moment.
jan
beste Henk, punt 1, het duitse leger wordt niet meer gekontrolleerd door de geallieerden en wat Iran betreft: ik wil dit land land zeker niet bagatelliseren maar het is wapengekletter waar europa niet wakker van licht, israel waarschijnliik wel maar die worden in geval van nood wel door de NAVO gered.
De wereld is echter wel een chaos, op korte termijn zie ik geen militaire (oorlog) problemen maar wel binnen 5 jaar en dat baart mij zorgen hoewel ik een houwdegen ben, houd ik niet van oorlog.
laat ons hopen dat dit voor ons en ons nageslacht niet gebeurt.
een verontruste tukker
SSG
China en Pakistan werken tegnwoordig samen. Trainingen en ook maken ze vliegtuigen samen
RH
Kijk naar het verleden van Nederland, danwel van onze oude republiek! die wordt niet meegerekend. Maar bij die andere landen wel. Vergeet niet wij waren ooit een wereldmacht! nog sterker en groter dan Groot Britannie, een van de medekoloniale oprichters van vele Hollandse nederzettingen in Amerika (usa). Dus vind dat we daar ook wel een aandeel in hebben. We doen ons tekort om te zeggen we kunnen niets! Diegene die hun historie goed kennen, weten dat we eens de machtigste waren! Maar inderdaad Nederland is een handelsland, een opbouwland, geen sloop, oorlog gebasseerde en bezettend land. Niet meer! Daarnaast hebben we nu inderdaad voor Hollandse begrippen een klein leger! 45000 beroepsmilitairen! MAAR!! momenteel bestaat het leger ook uit vrijwilligers (natres) en uit dienstplichtigen (mannen kunnen in Nederland tot hun 45e worden opgeroepen in geval van nood danwel oorlog) Dan hebben we 2,8 miljoen mannen die op dit moment oproepbaar zijn en getraind kunnen en moeten worden! Dat is best aardig voor zo’n klein land! Desalniettemin, is ons marinekorps net als in de 16e eeuw een keurkorps! loopt voorop in de techniek en manouvres. Daarnaast behoren onze Mariniers en Commando’s tot de beste ter wereld! Dus voor een klein landje doen we het absoluut nog zo slecht niet! Vergeet niet, dat amerika GIGANTISCH! groot is, hun leger sux! op hun speciale eenheden na!, maar door de hoeveelheid soldaten en bereidheid van hun soldaten, kom je heel ver! Wij als klein land, moeten het hebben van goed opgeleide soldaten danwel top opgeleide speciale eenheden om ons te onderscheiden!
Onze strijdkrachten vochten meerdere oorlogen tegen groot brittannie (en wonnen! als een van de weinige, samen met de USA die ook van GB heeft gewonnen), spanje, Napoleonistische Oorlog! in dienst bij de prins die weer op zijn beurt vocht met de Engelse Duke zoals bij Waterloo!! heeeeeeel veel Hollandse soldaten waren daarbij! Lees je wikipedia maar of je geschiedenis boeken!, 2e wereldoorlog (verzet en gevluchte soldaten bij RAF of US Army of bij Canadese troepen) , Korea-oorlog, Oorlog tegen terroristme! We zijn wel overal bij mensen!!!
Brussel hoeven we niet in te nemen, maar dat lukt wel! Heel belgie! Want die zijn in jullie woorden NOG kleiner!! VOL GAS!
Beetje positief over de vaderlandse strijdkrachten!
jan
Hallo beste RH, ben blij met je positieve boodschap. Toch een paar opmerkingen: onze hollanders waren oppermachtig op zee, tot de 4e engelse oorlog, toen was het gedaan.
qua landstrijdkrachten was het misschien in het verleden wel ok.
mariniers etc.
maar nu zet ik er toch zeer grote vraagtekens bij.
we investeren geen donder meer in het leger.
geen tanks meer
halve marine
halve luchtmacht
ik weet niet of dit goed is, we vertrouwen op een EU als eenheid als er wat gebeurt, nou ik heb nog nooit zo`n zooitje meegemaakt als onze EU, Bulgarije en Roemenie lachen zich dood, Griekenland, spanje,portugal, italie zijn naar de galemiezen en wij praten hier over de sterkste landen ter wereld millitairistisch gezien.
Fuck the blazes
Huzaar in hart en nieren
Oog
Wij praten over nu en niet honderden of duizenden jaren geleden. Want dan is bijna elke land ooit eens een wereld macht geweest zelfs Mongolie, Iran(perzie), Griekenland, Portugal,Turkije,Spanje, Arabie en noem het maar op.
XL
Israeil? haha. Keiharde feit is dat er was, is en zal altijd blijven, de baas van het Midden Oosten IRAN(Perzie)
jan
als Iran de baas wordt van het midden oosten moeten ze er onmiddellijk een mega kernbom op gooien
henk
als iran baas word over middenoosten dan zullen ze ook wel kernbommen hebben die net zo hard terug komt
Hope
maar niet heel veel hooguit 5 en israel 150 en verder heeft iran nog niet de mogelijkheid om ons en de rest van noord europa en de vs ermee te bereiken.
Hope
daar wordt niet voor niks een raketschild voor gebouwd.
Eric
Zij hebben in ierder geval wel de ballen en de grote mond tegen de bezettermacht van het Westen.
Artur (15)
Haha nummer 8 is rusland.
Zij hebben het grootste tank divisie / nucleare wapens van de hele wereld.
Daarnaast zijn de enige landen die een bedrijging gaan vormen: Rusland en de Vs
die samen over 90% van de nucleare wapens hebben. (Hele wereld)
Waar je ook moet kijken is dat de oorspronkelijke inwoners ook willen gaan sterven/vechten voor hun eigen vader land, zoals de japaners (Tweede wereld oorlog)
Ik geloof dat de russen door het communisme een groote nationalisme hebben.
China mag wel de grootste leger hebben, over de chinezen heb ik geen idee.
Ps: Als ik zo kijk naar de reacties en zie dat iemand een afrikaans land noemt
ben ik er zeker van conclusie dat de mensen hier stuk voor stuk dom zijn.
Dit zijn alleen argumenten van mij, voel je vrij om hier op te reageren.
Nicky
Artur een land heeft niks aan geld om te winnen. de gevaarlijkste wapen ter wereld is absoluut geen atoombom. maar je brein. als je je brein verstandig gebruikt wet ik dat Luxemburg , Rusland kan verslaan. als zij een goeie plan bedenken lukt het. maar ik denk niet dat zij zo slim zijn. je kunt een land makkelijk uitschakelen als je je brein gebruikt. je moet weten wat de zwakke punten zijn. en als je dat vernietigd zijn ze niks meer. bijv als je de Amerikaanse kern fabrieken vernietigd en alle wapen fabrieken vernietigd kunnen ze geen wapens produceren. of je kunt in 1 klap de leger vernietigen met een bom of val. maar ja voor de meeste klinkt dat onmogelijk maar het is mogelijk bedenk in je zelf wil je een Gamer zijn of moordenaar om te winnen ? gamer = plannen maken en dan pas aanvallen. Moordenaar = zonder plan , in 1x een mes in trekken en dan de gene doden heeft geen nut je meot niet alleen op die tijd letten maar ook aan de tijd die gaat komen.
Hope
als de amerikaanse fabrieken vernietigd worden hebben ze heus wel alternatieve mogelijkheden om hun productie op peil te houden hoor en een heel leger in een klap vernietigen met een bom, nou dan moet die bom groot en zwaar genoegd zijn om de hele wereld in een keer te vernietigen, want het hele amerikaanse leger is niet op een paar vierkante kilometers gestationeerd hoor.
K.bouter-plop
er wonen bijna geen mensen in Rusland, dus als ze worden aangevallen dan kunnen ze het niet lang volhouden.
jan
sorry arthur maar jij bent ook niet al te snugger, de russen zijn al lang geen communisten meer en scheiten nu op hun land.
010
TURKIJE ALTIJD NUMER 1
ano
nee
jan
fuck you
henk
probeer het maar uit als je niet geloofd dat turkije nummer 1 is
hersey vatan icin
turkije zoiezo nummer 1
Hope
echt niet
hersey vatan icin
echt wel
momo
turken zijn dapper en eervol dat kan wel eens waar zijn maar denk het toch niet op nummer 1
Hc 22
Jij komt gewoon uit Turkije!!
Piet Paulisma
Waar staat de peshmarga van koerdistan?
Die hebben te veel man en wapens om niet op de lijst te staan en rusland en israel horen in de top 5. China stelt niks voor
Nicky
China stelt niks voor ? xD klets maar gast. die land verover heel afrika (eigenlijk iedereen maar oke
)
K.bouter-plop
ze hebben echt geen goede kwaliteit wapens hoor, net als hun domme speelgoed…
momo
hahahah china mag wel op nummer 1 staan van mij de chinezen zullen geen man verliezen.
Ardie
Relevantie? Europese landen afzonderlijk noemen is vrij absurd…. en bovendien vinden er nauwelijks nog oorlogen plaats – in de originele zin – maar worden de “oorlogen” politiek en technologisch gevoerd. Misschien een idee voor een lijstje om de “machtigste” landen op te sommen?
Ardie
@RH: Michiel de Ruyter, Piet Hein! Helden zijn het
ano
Waar is frankrijk? Heeft eigen hoogonwikkelde wapenindustrie, van de moeilijkste militaire oefeningen deden zij in 40 minuter, amirikanen in 7 uur! FRansen hebben 1 van de beste opgeleide legers, goede wapens, kernwapens (wat minder goed), dus er ontbreekt het 1 en ander.
ano
sorry voor de spellingsfouten
here we go
Jongens jongens jongens toch…. als er echt gevochten moet worden dan zijn het wel de turken die daar alles over weten zoals in de eerste wereld oorlog tegen zeker tien landen en ook nog gewonnen dat is pas knap dat is pas oorlogservaring kom niet met die legertjes die technisch goed in elkaar zitten dat stelt niks voor kijk maar naar de v.s ze hebben een schop onder hun kont gekregen van korea,japan,vietnam,irak, ze kunnen alleen maar bommen gooien maar het lef om een stad binnen te dringen en ook belegerd houden nee dat kunnen die hamburger vreters niet een goed leger is een leger met lef en daarom is TURKIJE OP NUMMER 1
Monique
Dat nationalisme op het eind lijkt me een beetje overdreven, maar verder ben ik het bijzonder met je eens.
Maar mijn antwoord op dit artikel is: Dames en heren, wie kan hier over oordelen?? Niemand die hier een antwoord op heeft. Technologie bepaalt niet wie de sterkste is, manschappen bepaalt niet wie de sterkste is, en historische overwinningen bepaalt niet wie momenteel het sterkst in elkaar steekt. Als overheden geen antwoorden hebben op de strijdkrachten van andere staten, zullen wij dat al helemaal niet hebben.
Hoewel het ook mij toch weer behoorlijk typische “Amerika is de grootste en de beste en de oppermachtige”-propaganda lijkt om de VS hier op 1 te zetten.
Maar wat maakt het feitelijk uit?
En waarom niet tellen in atoombommen?
Zinloze discussie wat mij betreft.
anomiem
je hebt wel geleik ze hadden verloren van vietnam en in deze tijd verliezen ze wel van rusland , rusland is gewoon de bom , als amerika zegt wij gaan jullie aanvvallen , zegt rusland , oke als jullie dat doen vallen wij terug aan en gaan we oorlog voeren tot de dood met atoombommen en miljoenen tanken
jan
Turken hebben bewezen zeer goed strijd te voeren, petje af, heb historisch gezien wat die jongens verovert hebben.
MAAR: de cowboys uit Amerika en de supersoldiers uit Engeland zijn door geen land te verslaan.
Hey Turk: val Engeland maar eens aan….HaHaHa.
Sukkel
momo
dat je tien land op je krijgt bewijst niks de mens is een maals sterk en eervol.
Hope
turkye op nummer 1, ja maar dan wel alleen als het om afslachten van ongewapende volkeren gaat. en ze hebben niks gewonnen in de eerste wereld oorlog, duitsland kreeg alle aandacht van de geallieerden, en het ottomaanserijk moest maar in bedwang gehouden worden totdat duisland verslagen was. turkey heeft alleen de oorlog tegen griekenland gewonnen in 1921 (omdat engeland, frankrijk de grieken in de steek lieten).
vs is gewoon nummer 1 momenteel technologies ver voor.
rusland nummer 2 groot leger, moderniseerd in rap tempo.
china zelfde verhaal, groot leger en zijn ook aan het moderniseren.
verder wil ik israel echt niet uitvlakken, veel ervaring in moderne oorlogvoering en goede ervaren soldaten en generaals.
anomiem
je gaat in de fout hope , je denkt alleen aan die tijd. denk is aan de osmaanse tijd
henk
ze hebben griekland in de steek gelaten omdat hun wat slimmer waren en al snel beseften dat ze de turken toen niet nu niet nooit niet kunnen verslaan, als je oorlog voert tegen de turken dan moet er geen turk over blijven blijft er 1 over dan is de oorlog nog niet voorbij, en armenie gedoe is puur omdat de westen de turken willen afzwakken, het westen moet eens in zijn eigen geschiedenis kijken inc. nederland eerst je eigen fouten zien en dan naar een ander kijken
hersey vatan icin
ik weet nie hoor maar israel is de land wat volkeren afslacht , ze doden zelfs kinderen eeh hoofd kijk naar de palestijnen.. israel gebruikt dat land als schiet baan .. zo zielig is dat land .. en in WO1 moest turkije het tegen zo’n 5 landen op nemen en nog hadden ze gewonnen.. dus ik weet nie wat je over turkije praat
Hope
ze hadden niks gewonnen in de eerste wereld oorlog, het ottmaanse rijk moest capituleren een paar maanden voordat duistland dat deed.
hersey vatan icin
tuurlijk hebben ze wel gewonnen
je moet gewoon toegeven dat turkije een sterk land is en dat die landen turkije niet heeft kunnen verslaan.. als die landen verliezen van turkije heeft turkije toch gewonnen.. dus wrm nouw zeuren dat ze niks hebben gwewonnen
Hope
wel lees de geschiedenis boeken maar eens. ze hebben stand gehouden tegen de geallieerden ja, maar daar komt ook bij dat de meeste aandacht en troepen naar duistland werden verzonden. turkije, oosterijk-hongatije en bulgarije waren niet het hoofddoel, dat was duitsland.
Turkey
Oog ? wth hel zeg jij ? hoor dit zelfs turkije xD turkije is in de geschiedenis de sterkste rijk ter wereld geweest en staat nog steeds in de top aap !
Hope
misschien in de buurt van de top, maar absoluut niet op nummer 1.
en het sterkste rijk uit de geschiedenis is echt niet het ottomaanse rijk geweest, wel heel sterk maar niet de sterkste.
het romeinse rijk is in mijn oogpunt toch nog altijd een van de sterkste geweest en dan niet te vergeten het mongoolse rijk, het franse rijk ten tijde van napoleon en wat dacht je van het engelse rijk (waar de zon nooit onderging) rat.
anomiem
hope , romeinse rijk is ook niet sterkste geweest , ik weet niet hoeveel jij over de geschiedenissen weet van vroeger , maar romeinse rijk absoluut niet. ze waren wel groter dan de osmaanse rijk en ze waren machtig. maar ze zijn echt niet sterkste , hoe kom je er bij ? en trouwens osmaanse rijk is veel sterker dan de romeinse , de romeinse rijk bestond maar 170 jaar ong. en de osmaanse rijk 700 jaar , de osmaanse rijk heeft tientallen meer slagvelden gespeelt. de osmanen vochten vaker dan de romeinen. romeinse rijk is niks, en de mongoolse rijk was zeer groot maar die hield niet echt stand, het rijk bestond amper 100 jaar. de osmaanse rijk was een wereldmacht. als de turken die nog steeds hadden was het rijk onverslaanbaar , want ze hadden zeer belangrijke landen in bezit , zoals olie landen en Egypte en jeruzalem. als die moslims er nog steeds bestonden sprak iedereen op de wereld Turks. en was de moslimtal zeer gestegen. Napoleon was eerlijk gezegd mijn pink. die gozer vocht alleen maar tegen kapot zwakke landen , durfde hij tegen rusland ? nee , durfde hij tegen de Osmaanse rijk ? nee. hij had best veel in eurpa , maar de europese landen waren altijd al zwak geweest en zijn ze nog , behalve : Duitsland,Frankrijk,Verenigd Koninkrijk,Turkije En Rusland voor de rest is zwak en misschien een beetje te zwak vergeleken met de landen in Azie en het Middenoosten. Zels afrika is sterker niet te geloven eigenlijk is dat schande maar goed. Egypte overloopt al die vrutlanden. in hun eentje. maar tegen die grotere niet , maar dat is natuurlijk geen probleem , want als afrika met alle landen komt , oei dan overlopen ze Europa , terwijl Europa 10x zo rijk is het gaat namelijk ook een beetje om Rijkdom , want hoe meer geld je hebt hoe betere tank,straaljager en wapens kunt komen , ook gaat het om de aantal en tacktiek.
Kalinaz
Sumerische rijk !!! Annunaki!!!die vliegen door het heelal… waar zijn wij?
Hope
wel om te beginnen denk ik dat je zelf maar eens wat meer je geschiedenis kennis mag ophalen, want zo heel machtig waren ze altijd niet, de meeste overwinningen werden behaald tegen verzwakte tegenstanders die vaak al door langdurige oorlogen tegen andere landen/rijken verzwakt waren.
het hele machtige ottomaanse rijk is jaren lang tegengehouden door vlad de spieser (beter bekend als graaf dracula), ondanks hun nummerieke overmacht van meer dan 100 tegen 1.
de italiaans – turkse oorlog van 1911 -1912 verloor het ottomaanse rijk, de portugees – turkse oorlog van 1509 werd verloren door het ottomaanse rijk, de zware nederlaag tegen de russen in 1883,de griekse onafhankelijkheids oorlog van 1821 tot 1831, enz, enz,.
en wat de legers van europa betref, misschien hebben de meeste landen geen grote leger maar de kwaliteit torent wel over die van de meeste afrikaanse landen uit, in mijn diensttijd bij het kct hebben we dikwijls (altijd) alle andere landen bij oefeningen onder de voetgelopen (alleen de franse commando’s waren geduchte tegenstanders). om europa te overlopen hebben ze misschien de aantallen wel voor, maar absoluut niet de kwaliteit en de techniek. een mooi voorbeeld daarvan zijn toch wel de oorlogen tussen israel en egypte (gesteund door syria, jordanie, irak, enz,) daar kon het nummerrieke sterkere egypte toch ook niet winnen van israel.
en om op het roemeinse rijk terug te komen
het romeinse keizerrijk ontstond (daarvoor was het de romeinse republiek dat ook al het romeinse rijk was)rond onze jaartelling en viel in 2 stukken (oost en west) uiteen in het jaar 395, volgens mij dus heel wat jaartjes meer dan de 170 die jij opnoemde(weer een minpunt in je geschiedenis kennis). en over napoleon die vocht voortdurend met engeland toendertijd het sterkste en machtigste rijk ter wereld.het ottomaanse rijk mag blij wezen dat napoleon niet ten strijde trok tegen hun, anders hadden ze al veel eerder opgehouden te bestaan dan in 1922.
Ali
Ottomanen hebben toch in de 15 de eeuw Oost Romeinse reik overgenomen van de Romeinen, dat zegt toch genoeg.
Turk
Beste hope wij turksen zijn afstammelingen van de mongolen!
dat weten jullie volgens mij niet. in osmaanse tijd was mongolie van ottomanen en europa voor het helft en afrika ook.
Maar denk niet dat turkije een slappe land is he
niemand weet wat er in de kazerne van turkije zit en wij weten ook niet wat er in de israelische kazerne zit. maar ik weet wel heel zeker dat turkse defensie moderner is dan de israelische. kwa technologie gaat turkije zachtjes voor zachtjes meer voorop.
Hope
klopt de turken stammen af van de mongolen (vermengd met turkmeense stammen, enz,). maar mongolie is noot van het ottomaanse rijk geweest. het ottomaanse rijk bestond uit een groot gedeelte van het arabisch schiereiland, een aantal balkan landen, griekenland, stukjes van italie, armenie, egypte, irak en nog een aantal landen/gebieden. de turkse defensie is absoluut niet moderner dan de israelische, wel een stuk groter. tevens beschikt israel over een eigen kernwapen arsenaal (tussen de 5 a 50 kernbommen)en heeft israel in zijn korte bestaan heel veel moderne oorlogs ervaring en een hele goeie geheime dienst de mossad. ik onderschat turkije echt niet, maar dat moet je met israel en een heleboel andere landen ook niet doen.
henk
israel met een bevolking van 7 miljoen in woners turkije 80 miljoen kernbommen heefd turkije ook, 1 is genoeg voor de oppervlakte van israel dus kernbommen zullen ze nooit gebruiken want ze zitten te dicht opmekaar wat zou er gebeuren als turkije israel binnen stormt met 1 miljoen militairen zou israel het volhouden, en als het zover komt melden 90% van de turken zich om te strijden vrijwillig
Hope
henk,
turkije heeft 60 miljoen inwoners en een flink deel daarvan zijn koerden en andere etnische onderdrukte volkeren die niet staan te popelen om te gaan vechten. wat de echte turken betreft ja die zullen inderdaad masaal bereid zijn te gaan vechten, maar weet niet of ze zouden kunnen tippen aan de israelische bewapening die superieur aan de huidige turkse bewapening.
vergeet niet dat israel ook alle oorlogen won tegen zijn arabische buren en dar waren ook legers van enkele miljoenen (bij elkaar). maar ik moet wel toegeven dat het turkse leger meer een eenheid zal zijn dan al die losse landen.
Hope
toen de turken/ottomanen het (restand) van het oostromeinse rijk veroverden, was deze al zwaar in verval.
Nicky
Mijn top sterkste landen , wat ik zelf vindt
(niet op volgorde)
- Verenigde Staten
- China
- Rusland
- Saudi Arabie
- Frankrijk
- Duitsland
- Verenigd Koninkrijk
- Turkije
en nu mijn top slapste landen ter wereld xD (niet op volgorde)
- Afrikaanse landen , behalve marocco en Egypte
- Luxemburg
- Belgie
- Nederland
- Arme Landen zoals dicht bij Mexico En Azie En ook zuid-Amerika
K.bouter-plop
Nederland heeft wel heeeeel goede luchtmacht dus…. die is best goed hoor
Bookah
1) Wat staat Noord-Korea in de lijst te doen. Ze gebruiken nog altijd wapens met dezelfde kwaliteit als uit de tweede wereld oorlog. Hun aantal maakt niets uit tegenover de moderne wapens. Het is te vergelijken met de zoeloes tegen de Britten in de koloniale oorlogen. Een houten schild tegen een professioneel getraind leger.
2) Israel hoort in de lijst thuis vanwege hun enorm sterke luchtmacht. (6daagse oorlog)
3) De VS. Hoort niet op nummer 1 te staan. Ze hebben een groot troepenaantal en blablablaaa maar hun tactische manoeuvres draaien altijd op niet veel uit (voorbeelden: Irak, Vietnam, Korea)
4)China, Rusland, Duitsland en GB hebben inderdaad zeer krachtige troepenmachten.
5) Troepenmachten zoals Canada en Australië zouden in de lijst moeten staan.
5) India: waardeloze organisatie, hun troepen konden niet eens wat terroristen uit een hotel IN EIGEN LAND halen.
Hope
De zoeloes wonnen wel een belangrijke veldslag bij iswandwalla (of zoiets, hoop dat ik de naam juist schrijf).
brambroccoli
rusland heeft een totaal leger(inclusief reservisten en paramilitairen) van meer dan 21 miljoen soldaten, china 7 miljoen, noord-korea 9 miljoen, india 3 miljoen, zuid-korea 5 miljoen, vietnam 5 miljoen, iran bijna 3 miljoen, VS 2.3 miljoen terwijl antigua en barbuda maar totaal 170 soldaten heeft.
The Pimp
Jullie zijn allemaal een stelletje slapers en hebben er echt totaal geen verstand van.
ik heb een leger van 15 bloedmooie wijven. gaan jullie maar uitvechten wie de grootste en sterkste heeft, ik ga samen met mijn duitse helm soldaatje spelen met mijn leger.
laat maar weten wanneer jullie eruit zijn wie de sterkste is.
oh ja, het kan zijn dat ik niet te bereiken ben, probeer het later nog eens…
Hope
he pimp,mooi gesproken.
maar 15 tegen 1 is niet eerlijk hoor, heb je geen bondgenoot nodig, kom je wel ff helpen hoor.
that’s the spirit, MAKE LOVE,NOT WAR…….hahahaha.
N & J
Hee even over ons klein landje..
Wij zijn best machtig.. Onderandere door al onze goede contacten met alle landen.
Waaronder de VS die steeds meer op onze maatschappij begint te lijken met ideeen en regels (bijv. Zorgverzekering).
En mensen kom op Engeland staat op nummertje 3 volgens hebben we daar ook goed contacten mee.. En ja dan de Europese
unie die is er ook nog.. Alle landen zijn bondgenoten dus volgens mij staan we wel goed in onze schoenen en ben blij want wij zijn
niks verplicht! Dus je hoeft je eigen problemen niet eens op te lossen.. Dat wordt netjes voor je gedaan door onze slimme taktiek vriendschap!!! En ja raken we al onze vrienden kwijt kunnen we nog op die blauwe helmpjes vertrouwen.
Dus het komt goed en heb een beetje vertrouwen!
THE PIMP
Hey Hope,
ik zie net je berichtje pas,
ik was erg druk de laatste dagen zoals je zult begrijpen.
maar ik zal het in de groep gooien;-)
maar ik mag jou wel, zal wel goed komen denk ik.
henkie
eerlijk is eerlijk Turkije is de man!!!!!!!!!
Hope
echt niet nog altijd de vs.
muhamed
wrm doen jullie zo moelijk als jullie weten dat usa en rusland de sterkste zijn geen een land in de wereld kon hitler stoppen in 1945 toen hebben rusland en usa het geprobeerd toen hebben ze gewonnen en trouwens nederland zit ergens in de 30e plaats
Toffen tist
België heeft ook een sterk leger hoor.
Ze produceren ook wapens die de VS en andere landen gebruiken..
Hope
idd petje af voor de belgische para commando’s en de ardense jagers.
top militairen zijn dat.
hersey vatan icin
en wat doet turkije dan skkl
turkije maakt nog meer wapens in een week wat belgie in een jaar doet
ne mutlu turkum diyene(L)
Hope
ja ze maken misschien wel veel wapens, maar over het algemeen niet genoeg om al hun inwoners van een baan of inkomen te voorzien, anders waren die natuurlijk niet in grote getalen naar dat k..nederland, belgie en duistland gekomen om te werken.
Hope
nooit de hand bijten die je voed he.
henk
dat was jaren 60 en de turken werden zelf uitgenodigd door europa want ze konden het zelf niet, turken hebben een grote rol gespeeld met de weder opbouw van europa na de wo2, praat gaan waanzin praat waar je verstand van hebt,
ne mutlu turkum diyene
hersey vatan icin
juist jonge jij snapt hem
respect voor jouw
ne mutlu turkum diyene
Hope
als diegene er toch al zijn vanaf de jaren 60 van de vorige eeuw, kunnen ze zich wel eens wat meer gaan aanpassen en de nieuwe generaties al helemaal i.p.v. dat chauvinistische gedoe. als iedereen die hier geboren is en hier wil blijven zich ook een nederlander gaat voelen i.p.v. dat eeuwige nationalistische gedoe. USA op nummer 1 daar valt niet aan te twijfelen, wie dat wel doet moet maar een een hersenscan overwegen.
henk
sinds de aanval op amerika 9-11 hebben veel nederlanders hun mentaliteit anders ingesteld tegen over de moslims (negatief) en dan kan ik moslims in nederand wel begrijpen waarom ze zich niet nederlands voelen
Toffen
Meer wapens in een week dan Belgie in een jaar, ja maar zwaarden en messen worden niet meegerekend hoor.
henk
zo nodig vechten de turken ook met zwaaren en messen maar dat zal niet nodig zijn turkse leger maakt tegenwoordig meer dan 80% van zijn wapens wat de strijdkrachten nodig hebben en dat zijn uiterste moderne wapens, daar willen meeste mensen niets van weten maar het blijft een feit
Hope
het moderne valt wel mee hoor, ze hebben een aantal jaar geleden nog verouderde straaljager gekregen van ons die uit dienst werden genomen.
hersey vatan icin
nee dat zeg ik ook nie;)
Hope
henk als iemand zich hier niet nederlands voelt vraag ik mezelf af waarom ze dan wel hier blijven.
p.s. dit is geen hater taal of zo want mijn eigen vrouw is moslima. dus kom niet met die onzin bij mij aan.
Victor
2011: 1 Usa
2 China
3 Rusland
4 India
2020: 1 China
2 India
3 Usa
4 Rusland
De rest doet er niet toe, dit zijn de belangerijkste machten die de wereld economisch politiek en zeker ook militair bepalen op het moment en in 2020.
Vlak china en zeer zeker India niet uit, de wereld draait in de niet zo verre toekomst strategisch gezien al , alleen om hun belangen.
India en China voeren nu al een wapen wedloop van jewelste, verder ontwikkelen ze hun eigen wapenindustrien, beschikken beiden naast hun zeer grote legers over blue water navies, en zeer professionele luchtmachten… vlak ook niet uit dat deze twee landen meer geld hebben om in hun defensie te steken dan de europeanen en de amerikanen.
En deze budgetten zullen in tegenstelling tot het westen alleen maar groeien.
Hope
de defensie uitgaven van china stijgen idd spectaculair maar zijn nog altijd een schijntje van die van de vs.
denk niet dat china op militair gebied de vs al hebben/zullen/kunnen inhalen in 9 jaar tijd. china is idd bezig zijn leger te moderniseren maar de vs zitten ook niet stil en hebben al plannen ontwikkeld om china tijdens een militair treffen lam te leggen (hiervoor zullen zij hun onderzeebootvloot met ballistische raketten aanzienlijk uitbreiden). de vlooten van china en indie samen komen momenteel ook niet eens in de buurt van die van de vs en die van engeland (ze de kleine nederlandse vloot steek qua techniek en kwaliteit met kop en schouder boven die van china en indie uit)
ook zijn er in china veel ontevreden bevolkings groepen die tijdens een groot militair treffen wel eens voor interne conflicten kan gaan zorgen china van binnen uit kunnen gaan ondermijnen. ook china’s machtigste wapen, hun grote aantal inwonners kan tijdens een groot militair conflict wels een hun archilleshiel gaan vormen (veel monden hebben veel voedsel nodig en dat wordt altijd schaars tijdens een groot conflict). dat china de vs eens gaat inhalen, die kans is heel groot, maar zie dat niet binnen 9 jaar al gebeuren.
Joost
Beste mensen, ten eerste wil ik mededelen dat je na luchtmacht landmacht nodig hebt om het land evt in bezit te nemen. daarom speelt landmacht hierbij een grote rol. de grootte van het land is daarbij dus ook belangerijk want hoe groter je land is hoe groter je jezelf kunt verdedigen (verplaatsen van legers, materiaal enzv,). Turkije heeft op dit moment 7 miljoen actieve soldaten en ruim 30 miljoen reserve. daarbij wil ik mededelen dat israel niet zo’n grote bedreiging is tegenover turkije. Maar als je de united states erbij haalt is het een ander verhaal. de reden dat usa israel support is omdat er veel machtige joden in amerika die jaarlijks een gang bang houden met de huidige president van amerika
groetjes joost uit oost
Anoniem
klopt idd om een land te bezetten heb je grondtroepen nodig. maar het leger van israel was ook veel kleiner dan van hun arabische tegenstanders tijdens de oorlogen die israel voerde met zijn buurlanden. israel won en bezette aanzienlijke gebieden van egypte, syrie en libanon ondanks een kleiner leger. je hoeft ook niet altijd een ander land te bezetten en bezet te houden om een oorlog in je voordeel te beslissen. en turkije heeft niet 7 miljoen, maar 773.000 actieve soldaten (is ook erg veel maar scheelt toch een beetje met 7 miljoen).
Sammy
Hey , ik ben zelf turks maar ik geef aardig toe dat Turkije te hoog staat. Rusland moet veel hoger dan Turkije zijn. Op plaats 3 of 2. En wat doe Engeland op nmr 3 ? Ik beweer dat Turkije , Israel en Pakistan veel sterker zijn dan Engeland. Waar Engeland staat hoort China of Rusland. En wat doet Noord-Korea daar ? Alsof dat land rijk en sterk is :S Het heeft alleen miss een groot leger ? Ze hebben heus neit Hyper Moderne wapens ofz. Noord-Korea kan wel weg. En daar iets anders zoals Frankrijk. Want die land zie ik niet. Terwijl ik het wel bij elke top 10 lijst zie behalve bij deze. Verder Zit USA Wel goed maar dat snap ik best. mijn Top 10 Lijst , Niet op volgorde gewoon 10 sterke landen
10. Amerika : Zeer goede wapens. En het land zelf is ook zeer rijk. Verder hebben de Amerikanen kernwapens uitgevonden , dus je verwacht wel dat hun de beste kernwapens hebben ter wereld.
9. China : Je hoort wel dat veel mensen zeggen dat het niet om de grootte gaat. Maar technish gezien heeft deze een abnormale grootte dus ze bereiken het meeste met veel man. hele luxe wapens hebben ze niet. maar wel goeie. ook China heef kernwapens.
8. Rusland : Rusland is een enorme land. Dus je verwacht wel dat zo’n groot land ook een goeie leger heeft. En dat hebben ze natuurlijk ook. ook Rusland heeft Kernwapens.
7. Duitsland : Jep Duitsland denk aan de 2e wereldoorlog toen hiter nog bestond. Duitsland had veel delen in Europa veroverd. Dankzij Hitler. Duitsland heeft op dit moment wel een goedleger en zelfs een van de beste van Europa. Duitsland heeft ong 120 Kernfabrieken. Dus zij hebben natuurlijk ook Kernwapens.
Ik maak het niet af had geen zin
Hope
klopt maar wat ik wel moet toegeven is dat de bereidheid om te vechten, de moed en de disipline van het turkse leger heel goed is.
tukije is samen met iran de grootmacht in de regio en het zal in de toekomst best nog wel eens tot een wapenwetloop kunnen komen tussen deze 2 landen. verder is het turksnationalisme ook een heel sterk wapen, 600.000 man die bereid zijn om te strijden en te sterven voor hun land, is bijna een even gevaarlijk wapen als een atoombom.
marco
deze planeet moet het misschien ooit nog eens opnemen tegen een onverwachte tegenstander!!!!!!
anoniem
de turken zijn nog niet uitgespeelt. net als oost-rome zal ook de rest van europa vallen. lang leve de turken en de islam
Hope
hahahahaha, voorlopig kunnen ze de pkk ook niet definitief verslaan.
henk
hope ik wil je over een jaartje nog we een keer willen horen
hersey vatan icin
nee drm dat er vorrige week 400 pkk zijn gedood
anti-pkk
eehy hope ik weet niet wat je lult
maar uhmm alls je naar de geschiedenis kykt
hebben we wel best veel landen verslagen
en jij zecht dat we kleine groep pkk niet kunen verslaan?
henk
alsof amerika al-quada/taliban onder de knie heefd en dat nog wel met de navo erbij, turkije doet het in zijn uppie terwijl israel en de eu in het geheim de pkk financieel steunen, en in het openbaar onderdak geven, terwijl ze in de lijst van tereur groepen staan wat scheinheilig van europa zeg
Hope
henk al-quada krijgt hulp en geld van personen en een aantal regeringen (pakistan, soedan, jemen). de pkk heeft sinds 9-11 geen enkele steun meer, zelfs griekenland moet onder druk van de vs pkk kopstukken en gewone leden uitleveren en weigeren tegenwoordig.
Hope
tot nu toe niet.
hersey vatan icin
heb je haat aan turken ofzo?
Hope
nee, heb absoluut geen haat tegen turken of welk ander ras of land dan ook. mijn eigen vrouw is arabisch, maar kan slecht tegen ongeplaats nationalisme en chauvinisme. turkije een strek leger ja,
turkije een goed getraind leger ja,
turkije het sterkste leger NEE.
anti-pkk
ik vindt dat turkije op nummer 1 moet klaar alls je zecht waarom
meeste van jullie weten het niet maar wij hebben
1.bordo bereliler
2.sat sas komandos
3.ozel harekat
4.polis ozel harekat
5.jandarma ozel harekat
6.komandos
7.tsk-thk-tkk-tdk
8.isthihbarat
de bordo bereliler zijn net als neavy seal maar er is 1ding verschil
bordo bereliler doen voor hun land
maar neavy seals doen voor de geld
niemand kent bijna bordo bereliler of isthibarat hun zyn zo speciaal niemand kent ze byna er zijn nog meer maar het is gewoon topgeheim
ik kan nog zoo lang verhaal schrijfen maar heeft geen nut alls jullie niet willen begrijpen dat turkije zo machtig dan jullie denken!!
hersey vatan icin
hahah juist
respect voor deze gast
die hope denkt dat turkije slechte land is ofzo
hij kent bordo bereleri niet een
ieeeh verschutte boy
ne mutlu turkum diyene
anti-pkk
hersey vatan icin
ik heb net alls jouw mannen mensen nodig die net alls mij denken ook respect voor jouw
de echte waarheid
Ottomaanse Rijk: ineengestort.
Eerste Wereldoorlog: verloren. VS: gewonnen.
Tweede Wereldoorlog: neutraal. VS: gewonnen.
Korea: samen met VS. Onbeslist.
Sindsdien: enige oorlog is een binnenlandse, tegen de Koerden: sleept maar aan. VS: opereert over de hele wereld
Het sterkste leger ter wereld? Allicht verwerf je zo’n positie door superieure wapens. Het sterkste grondleger? Bedoel je dat de individuele Turkse soldaat taaier is dan de Amerikaanse? Klopt misschien wel. Maar zeg dat dan. En een leger is meer dan de optelsom van taaie soldaten.
henk
dit is de ware lijst, ieder ras maakt een lijst in zijn eigen voordeel maar neem het van mij aan deze lijst is de beste van deze hele pagina.
1.china (vooral op de 1e plaats vanwege het aantal mensen)
2.vs (beste moderne uitrusting)
3.turkije (de turken winnen tegen elk land in de verdediging)
4.rusland
5.india
6.pakistan
7.iran
8.GB
9.Duitsland
10.egypte
Kayseri
Ik vind het jammer dat niemand weet, dat de “bordo bereliler”, een special force in Turkije, de beste opleiding en ook de beste manschappen heeft van heel de WERELD. Spetsnaz en al die rotzooi is er niks bij. Zoek het maar op. The maroon berets van Turkije zijn in een internationaal toernooi voor best opgeleide troepen waaraan 26 landen meededen gewoon 1e geworden. Dus niet zo een grote mond over Turkije. Turken hebben een vaderlandliefde als geen enkel land hier op aarde. Als er oorlog uitbreekt zal iedereen vrijwillig meevechten. Het ottomaanse rijk stond ook bekend om hun uithoudingsvermogen. Nooit opgeven altijd doorvechten. Het ottomaanse rijk is ook niet ten val gekomen door oorlog. Het is van binnenuit vernield. Er kwamen spionnen en shit en is op politiek gebied neergehaald. Op land, op zee en in de lucht waren ze ONVERWOESTBAAR! Jullie moeten niet zo veel kletsen maar meer gaan lezen voordat jullie allemaal commentaar geven op dingen waarvan jullie niet eens iets afweten. Onderzoeken voordat je alles klakkeloos aanneemt. TURKIYE!
hersey vatan icin
respect voor jouw man
bordo bereleri zijn wereld record bommen ontschadelijk maken in 8 sec
en zijn de best getrainde commando’s over de wereld. zelfs de navy seals zijn slechter en hebben zelfs beter uitrusting
ne mutlu turkum diyene
Hope
bull shit, zo kan je over elk land wel goede elite eenheden en geheime diensten opnoemen.
hersey vatan icin
oke noem dan
ga naar wikipedia daar staat zelf dat bordo bereleri het 1 van de beste getrainde elite troepen zijn
ga eerst lezen dan commenttaar;)
Hope
ja misschien hebben ze een keer gewonnen, maar laat ze maar elk jaar winnen en dan pas zeggen dat ze de beste zijn. vergeet ook niet dat de russen nog een elite eenheid hebben die niet (haast bij niemand) bekend is.
hersey vatan icin
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bordo_Bereliler
hier kijk dan
hersey vatan icin
ik weet niet maar ze hebben meer dan 1x gewonnen -,- en noem die rusiche elite eenheid dan
Hope
niemand heeft betere uitrusting dan de vs, wie daar aan twijfeld heeft het verstand van een walnoot.
Hope
het is wel grappig als iemand met een andere mening komt en gedegen uitgezochte kennis, hij dan gelijk een hater is in jouw ogen.
Hope
de naam weet ik niet maar het is de elite van de elite. alround special forces/paratroopers die erg gespecialiseerd zijn in close combat en man tegen man gevechten. het bestaan ervan wordt echter nog steeds ontkend.
mehmet
die amerikanen hebben allen maar geld en voorde rest zijn ze poep onder mijn schoen je denkt ik praat groot maar dat zijn ze
Hope
het gaat erom dat een oorlog gewonnen kan worden en als dat met geld gebeurd maak geen moer uit als je maar de sterkste bent. p.s. vergis je niet in de amerikaanse en europese volkeren als het erop aan kwam wonnen ze vaak ook op karakter.
Versuz
Mijn mening gaat over opkomende machten: leger, economie, en politiek machten over sterkste landen.
1 VS (Huidig supermacht)
2 CHINA (Economie vooruitgang, vernieuwen defensie!)
3 RUSLAND ( huidig grootmacht, kernmacht!)
4 DUITSLAND (3de grootste economie ter wereld, sterkst leger!)
5 TURKIJE (opkomende naar grootmacht binnen -+20jaar: binnen top 10de economie ter wereld, krachtig defensie en sterkst leger!)
6 FRANKRIJK (huidig grootmacht, kernmacht)
7 BRAZILIE (opkomende naar grootmacht: economie, defensie)
8 GROOT BRITTANNIE (huidig grootmacht, kernmacht)
9 PAKISTAN (kernmacht)
10 IRAN (opkomende kernmacht)
Hope
kan mij in deze lijst wel redelijk vinden.
Fred
Goede argumenten?!, zo blijkt maar weer dat oorlog onuitroeibaar is kennelijk. Israel heeft eigen kernwapens in beheer, niet van de VS. Dat Israels kleine leger in staat is dat van Turkije te verslaan is natuurlijk ondenkbaar. Dachten de Arabische staten die Israel in het verleden aanvielen ook. Overigens heb ik geen voorkeur voor Turkse of Israelische zijde, mij maakt het niet uit. Alleen feit is dat Israel in staat is Turkije te verslaan. Overigens heeft NL geen eigen (groot) leger meer nodig, daar het overbodig geworden is sinds de uitvinding van Nucleaire wapens en buurlanden ons automatisch helpen cq beschermen.
Hope
ook hier kan ik me helemaal bij aansluiten.
Fred
Met vrede is iedereen het meeste gediend. Toekomst voor de kinderen.
Fred
Feitelijk kun je alle landen die niet over kernwapens beschikken hier schrappen. Deze zijn namelijk onoverwinnelijk door het bezit van deze wapens. Iran is er waarschijnlijk spoedig 1 van.
Hope
vrees van wel, eigelijk zouden we dat land nu van de kaart moeten vagen voordat het te laat is.
Versuz
Beste Fred
Ik ben gedeelte met je eens.
Vrede is absoluut sleutelwoord, oorlog is nooit goed!
Je beweert dat Turkije kansloos tegen Israel dat is onzin, Israel zijn grootste bedreiging is Turkije en Iran. Turkije heeft sterkst leger is een feit.
Dat de Westen zijn nieuws is meestal een propaganda dan bij Turkse nieuws is ander verhaal..
Hc 22
Dit is de lijst – KLAAR JE HOEFT NIET MEER TE PRATEN PUNT UIT!!!
1 Amerika – en ja de sterkste van de tijd van NU
2 Rusland – en nee China is NIET sterker!
3 Groot Brittannië
4 Duitsland
5 Turkije – en ja het was misschien een van de sterkste MAAR IN DE GESCHIEDENIS!
6 Frankrijk
7 China
8 India
9 Pakistan
10 Japan
Hope
bijna helemaal mee eens, alleen zou ik china op 3 of 4 zetten en frankrijk boven turkije. frankrijk heeft een groot leger met erg goed getrainde soldaten, hele goede straaljagers en ze hebben een van de beste (volgens sommige de beste) tanks ter wereld.
mehmet
frankrijk is niks jammergenoeg geen ene europese land is iets
dave
mensen luister die onzin verhalen met turkije en wie nou wel of niet in de top 10staat,
het sterkste leger ter wereld is de vs samen met de vn en ja israel.
israel heeft dan wel niet de meeste soldaten maar hoort wel degelijk bij de sterkste landen ter wereld… en over israel tegen turkije? dat gaan die turken niet redden zelfs als de vs niet meehelpt… turkije denk goed na egypte was in 6 dagen verslagen!!!!!
israel is op dit moment niet te verslaan door geen 1 land in t midden oosten…
en hebben wapens die ze in iran,turkije ect, nog moeten uitvinden.
tot slot overal waar moslims wonen heb je problemen! en ja helaas ook hier in nederland…
Mustafa
Top 3 (militaire) machtigste landen per 2009 (excl. atoomwapens. dus atoomwapens niet meegeteld):
1. Verenigde Staten
Is bekend waarom, maar zal het even quoten:
- Grootste en de modernste luchtmacht van de wereld
- Eigen productie van de modernste wapens en tuigen
- Jarenlange ervaring op militair gebied (vietnam en vele andere conflicten)
- Grootste budget voor defensie (300 miljard dollar)
- Meeste wetenschappelijke en technologische kennis
- Strategisch best georganiseerd.
- Gedisciplineerd leger (patriotisch en gelovig, “God bless America”)
( – Heeft atoomwapens)
2. China
- Grootste leger ter wereld (3 miljoen man, bij problemen 30 miljoen)
- Eigen productie van wapens en tuigen.
- CIA schat dat China meer heeft dan het laat zien (logisch natuurlijk)
- Toekomstige economische potentiele macht meegerekent.
- Communisme schept discipline (volgens CIA)
- Zeer patriotische, nationalistische leger
- Zeer rijk geschiedenis (duizenden jaren)
( – Heeft atoomwapen-)
3. Turkije
- Eigen wapen- en tuigen industrie
- Grootste leger van Europa (1 miljoen)
- Grootste luchtmacht van Europa
- Na Japan de meest gedisciplineerde leger ter wereld
- Zeer goed georganiseerde leger (strategisch best georganiseerd).
- Enorme ervaring op militair gebied (koerden, zuid-oosten en noord-irak conflicten).
- Toekomstige economische potentie meegerekent (Azerbaycan, Kazachstan, Turkmenistan, Oezbekistan en Kirgizie zijn een voor een Turks sprekende landen -> Turkse Unie)
- Rijk geschiedenis (Turkse Rijk (Ottomaanse Rijk)).
( – Heeft ‘waarschijnlijk’ atoomwapens)
mehmet
Het leger van Turkije bestaat al meer dan 2000 jaar. Het is verplicht om in het leger te gaan in Turkije en hierdoor heeft het land een van de grootste legers van alle NATO landen. Ze waren betrokken bij de Koreaanse Oorlog en in de 1900s in de Turkse Onafhankelijkheidsoorlog tegen Rusland, Engeland, Grieken, Frankrijk en Italië. Moslims mogen alleen verdedigen als er iemand hun lastig valt maar ook veroveren om zich zelf te beschermen en ze mogen het volk niks aan doen als ze ook niks doen zo laat ik ook zien dat we kurdishstan makelijk aan kunnen maar we willen hun volk niks aan doen die er niks meetemaken hebben
Hope
turkye op 1 ?!?! my ass. er is momenteel maar 1 supermacht in de wereld en dat is de vs (en er zijn opkomende supermachten zoals de comeback van rusland, china en indie). als je kijkt naar de definietie van een supermacht = landen of naties die zoveel macht hebben dat zij de wereld geschiedenis min of meer beslissend kunnen beinvloeden en dat heeft het ottomaanserijk/turkye nooit gedaan/gehad. het was wel een grootmacht maar absoluut nooit een supermacht. als je kijkt naar de geschiedenis dan zijn er door de eeuwen heen een aantal supermachten geweest.
zo had je vroeger egypte, assyrie en babylonie.
in het begin van onze jaartelling het romeinse rijk, die hebben/hadden de grootste invloed van alle supermachten uit de geschiedenis, denk maar aan alle romeinse invloeden die we zelfs nu nog hebben en aan toen der tijd de pax romana = romeinse vrede.
spanje rond 1600 (totdat het de 80 jarige oorlog verloor van nederland.
in de periode die volgde had je 3 supermachten die over de hele werled veel invloed hadden, engeland, frankrijk en jawel hoor ons eigen superlandje NEDERLAND (in de gouden eeuw).
nederland verloor haar macht door economische redenen in 1795 en frankrijk verloor daarna de 7 jarige oorlog tegen engeland waarna engeland de enige supermacht werd (met een coloniaal wereldrijk).
duistland na de duiste eenwoordig en de overwinning op frankrijk in de duits-franse oorlog van 1870-1871, maar raakte deze status weer kwijt na de nederlaag in de eerste wereldoorlog. (maakte nog wel even een korte comback van 1933 tot en met 1945)
na de tweede wereldoorlog waren er 2 nieuwe supermachten de vs en de sovjet unie.
toen de sovjetunie ophield te bestaan in 1991 bleef er maar een absolute supermacht over en dat is de vs (momenteel).
dus tukye(voorheen het ottomaanse rijk) is wel een grootmacht geweest maar absoluut nooit een supermacht en zal dat waarschijnlijk ook nooit worden. dus geen turkye op nr. 1, 2, 3, of 4 (zelfs niet in de top 8).
Hope
denk ook niet dat jij een echte hollander bent, anders had je wel anders gepraat over het mooiste land ter wereld.
Versuz
Ottomaanse Rijk was wel een dergelijk 6 eeuwen supermacht geweest.
Zelfs de huidig supermacht VS halen de 600 jaren niet!
hersey vatan icin
hahah vieze hater
we hebben het over deze tijd en niet de geschiedenis
mehmet
KUT MOGOOL MAAR turkye heeft tegen Rusland, Engeland, Grieken, Frankrijk en Italië. tegelijk gevochte in zen eentje en we hebben gewonnen hoe kan dat ps jullie zijn helemaal niks gaan jullie nog besparen toen jullie hoorden dat pkk jullie zou aanvallen varen jullie doods bang zelf ben ik een puur turk en heet mehmet akif
henk
vs haalt de komende 10 jaar niet eens
Hope
grootmacht waren ze, absoluut geen supermacht.
hersey vatan icin
hahah das waar
Hope
ze staan er momenteel slecht voor, maar geloof me maar ze zijn nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang niet uitgespeeld hoor.
henk
echte nederlanders zoals jij willen de feiten niet toegeven,
Hope
denk niet dat jij uberhaupt een nederlander bent.
Hope
en nep nederlanders weten niks van de echte feiten.
denk niet dat jij een echte nederlander bent.
Versuz
Jij kunt blijkbaar niet tegen het feit dat Ottomaanse Rijk een ” Supermacht ” geweest. Laat staan de geschiedenis.
Versuz
@ hHope *
Hope
hahahaha heb krijgsgeschiedenis gestudeerd.
Fred
Turkije is kansloos tegen Israel. Een moderne oorlog moet men winnen met de luchtmacht en Turkije is kansloos tegen Iraels technologie en capaciteiten mbt de luchtmacht. Enigste kans van Turkije is dat zich zoveel landen aansluiten tegen Irael, dat Israel zijn betrekkelijk kleine leger aan meerdere fronten moet verdelen. Israel is maar een klein land met 5 miljoen inwoners, moet het mogelijk opnemen tegen 500 miljoen tegenstanders. Individueel verslaat Israel met gemak alle aanvallende landen waaronder Turkije of Egypte, gevaar is alleen dat ze tegelijk komen. Hoe vaderlandslievend of hoe kundig een Turks soldaat ook is, dit doet niet terzake. Beslissend zijn technologie en technische qualiteiten van het materieel. Tukije beschikt over grote aantallen vliegtuigen en tanks (vaak gratis gekregen van andere Natolanden), maar veroudert. Leuk voor de aantallen en parades, maar vrij waardeloos in een conflikt met Israel. Het gevaar dat een aanval met meerdere landen tegen Israel tegelijk met zich meebrengt is, dat het Irael noodzaakt tactische kernwapens in te zette. Alleen al het Iraelische nuclaire arsenaal 100+ tactische en strategische kernwapens maakt een oorlog tegen Israel een oorlog die niet te winnen is. Kan alleen maar verliezers opleveren. Ook conventioneel is Turkije geen partij voor Israel, teveel oude wapens, slechte legerleiding (meest ervaren mensen ontslagen inmiddels), wel veel fanatieke en vaderlandslievende soldaten, maar aantallen tellen niet in moderne oorlogen. Ze halen het front niet eens, sneuvelen onderweg. Heb absoluut niet de illusie dat welk land dan ook in de midden-oosten regio sterker is dan Israel. Nationale trots is een gevaarlijk goed, het maakt overmoedig. Een oorlog tegen Israel zou Turkije militair en economisch verwoesten. Vrede en overleg is hier het sleutelwoord.
Hope
harde kaken ?!?! ben benieuwd wat je daarmee bedoeld geiten…….
turkey4thewin
Israel is pas kansloos, een beetje stoer doen met de vs in hun rug. En dat zegt een Nederlander, kaaskoppen hebben geeneens een leger
anti-pkk
eehy ik weet niet wat je zecht
mischien heb je nu ook wel pijn in je hard
maar weet je wel tegen wie je zo praat
je zecht wel dit dat over turkije maar maar
je moet goed denken voordat je gaat typen
wij verslaan wie we willen wij
zetten paar bordo bereliler- ozel kuvvetler en wat sat en sas komandos
en nog wat mit we verslaan ze allemaal zoek maar uit wie hun zijn
en kom dan pas praten
kijk zeg gewoon dat je jaloers bent je hoeft je niet te schame
voor ons jah ik weet mini kaaskop land tja je moet mee leven he wereld is klein
omdat je niks kunt terug zeggen ga je meteen in verdedigin en zeg je
jah amerika jah isreail jah dit dat je kan wel andere landen opnoemen
en alls we turkije tegen nederland zullen oorlog voeren wa dan
1ding weet ik zekker we zenden geen hele troep of hoor we stuure wat 500bordo bereliler uit klaar tja zoek maar eerst uit
bordo bereliler
ozel kuvvetler
sat sas komandolari
MIT turk askeri
jandarma ozel harekat
polis ozel harekat
anti-teror tim
isthihbarat(en owjaa er zijn heel veel isthibarat in heel europa de speciaale politie of geheime top polities je denk dat ze normaal mens is da zijn ze ook alls ze 1 tellefoon krijgen van hun commedant dan zie je wat er gebeurt maarja ik kan nog heel verhaal schrijfen
maar hoef niet tog heb je nog iets te zeggen live voor me neus kom naar britendreed 9 ik zal daar op je wachten tilburg en geef ook wanneer je komt dan kan ik voor jullie welcom feest houden
burdan butun sehitlerimize ve gazilerimize saygiliyom
Hope
in grote lijnen mee eens, vooral dat meerdere landen zich zullen aansluiten en na vele jaren en nederlagen revenge willen halen. denk idd ook dat de bewapening van israel die van turkije ver overvleugeld, maar zal geen gemakelijke overwinning worden hoor.
henk
Fred je hebt geen balle verstand van de turkse strijdkrachten jij hebt het idee dat turkije het zelfde leger materieelen heefd als irak afganistan enz, turkije heefd de modernste wapens net zo modern als die van israel amerika frankrijk enz. tukije pompt jaarlijks ongeveer 10 miljard dollar in de turkse strijdkrachten, en turkije fabricierd ook heel veel militaire materieel zelf en zal in de toekomst 80% van de benodigde materieel zelf maken, ook turkije heefd kern wapens ze procuderen het niet zelf maar hebben genoeg om terug te slaan als het tegen turkije word gebruikt en dat hebben ze o.a. uit israel, pakistan en rusland.
(turkse spreekwoord: onderschat je vijand nooit,al lijkt het nergens op)
Fred
Goede argumenten?! Mooi voorbeeld van misplaatste nationale trots. Oorzaak van oorlogen. Zelfs een klein conflikt zou Turkije economisch compleet ten gronde richten.
mehmet
gotlerine girsin zij worden aleen maar verdedigt door anderelanden ze kunnen zelf niks en dan gaan ze ook nog besparen toen ze hoorde dat pkk hun zou aanvallen gingen ze dood van verdriet XD maar zelf ben ik een puur turk en ik heet MEHMET AKIF
Fred
Ik heb geen voorkeur voor Israel of het Turkse leger of welk leger dan ook. Met vrede is iedereen het beste af. Een oorlog tegen een staat met nucleaire wapens is niet te winnen. Er zijn ontelbare staten,rijken en landen in het verleden ten ondergegaan terwijl ze dachten dat hun leger onoverwinnelijk was. Dat is ook van alle tijden. Vrede is het sleutelwoord.
Hope
klopt en hun huidige grote leger zal ook eens moeten inkrimpen als ze hun economie willen redden.
Fred
Google liever maar eens op de gevolgen van de inzet van nucleaire wapens. Voedsel en water radio-actief, kanker, misvormde kinderen, hele grote landstreken onbewoonbaar en niet te gebruiken voor voedselproduktie, vergiftiging van het millieu en zeeen. Wereldwijde fallout. Een grote ramp voor Turkije, Israel en de wereld. Uiteindelijk is er dan politiek nog steeds nix verandert. Verstand en bezinning komt met de jaren, vrede is nobel, geweld is verwerpelijk.
anti-pkk
maar meeste mensen willen geen vrede ze denken dat dit game is
call of duty modern warfare 3 ofso
bijvoorbeeld jullie denken dat amerika goodboy is
maar ze zijn badboy
fock hun allemaal
Fred
Feitelijk kun je alle landen die niet over kernwapens beschikken hier schrappen. Deze zijn namelijk onoverwinnelijk door het bezit van deze wapens. Iran is er waarschijnlijk spoedig 1 van onder andere
hersey vatan icin
kijk ik weet niet wie je bent of waar je woont maar als ik het wist had je nu wel een probleem;)
beter noem je ons geen geiten want ik meen het je krijgt zo echt problemen
anti-pkk
*verwijdert, houd de discussie een beetje netjes, ga elkaar niet varkens/geiten etc. noemen
hersey vatan icin
zouw ik nu ook zegge o-0
Hope
er bestaat geen goodboy in de wereld (geen enkele regering/machthebber deugd)
Fred
Fred september 23, 2011
Stond op de verkeerde plaats
Ik onderschat Turkije dan ook niet, want het is niet mijn vijand. Heb ik ook nooit gezegd, integendeel zelfs. Klopt dat Turkije ook veel redelijk modern materiaal heeft. Maar mag duidelijk zijn dat de Westerse en zelfs Israelische leveranciers niet alle technologie en kennis meeleveren die ze hebben. Daarbij heeft Turkije een, naar verhouding zwakke vloot, de Israelische raketvloot kan die makkelijk aan. In de middellandse zee is Israel in staat een blokkade tegen Turkije te handhaven. Internationale leveranciers van onderdelen doen Turkije in de ban. De F-16′s zitten in no-time in grote getale zonder onderdelen en met kannibalisme kan een toestel ten koste van een ander gerepareerd worden. Zo gaat dit ook veelvuldig met onder andere tanks en voertuigen die bij intensief gebruik veel reserve onderdelen en filters verbruiken, Turkije koopt natuurlijk ook veel internationaal in ondanks het feit dat ze ze zelf bouwen. In Turkije ligt de nadruk te veel op gevechtseenheden en is de logistiek te mager om een leger op afstand te bevooraden, het is een territoraal verdedigend leger. Enorm sterk in defensie maar offensief marginaal inzetbaar. Staat hierboven ook al ergens, zij het in andere bewoordingen. Het gevolg van het uitbreken van een oorlog is, dat Turkije meteen veroordeelt wordt door de internationale gemeenschap. Investeringen uit het buitenland zullen meteen teruggetrokken worden. Het IMF leend Turkije geen geld meer en eist het geld wat het tegoed heeft terug. Olie zal door blokkade niet meer gelevert worden. Giga inflatie (nu al zo’n 25 %) slaat in snel tempo toe. Alle toeristen mijden Turkije voortaan. Wat rest aan olie wordt toegewezen aan het leger en grote aantallen vrachtwagens die de economie ondersteunen zullen gevordert worden door het leger voor de gebrekkige logistiek. Ervaren officieren zijn ontslagen inmiddels. De brandstof voor gevechtsvliegtuigen (is overigens erg beperkt houdbaar +/- 10 maanden) is snel schaars voor het Turkse leger. En het mist grote rafinage-capaciteit voor het verbruik in zo’n oorlog. Door de blokkade zou Turkije dit alleen in Rusland (voor schandalige prijzen) kunnen krijgen. Ook in beperkte hoeveelheid voor kleinschalige tactische inzetten. Dit vanwege het feit dat de Russen een groot Turks Khalifaat aan de grens eigenlijk ook niet zien zitten. Bij zo’n oorlog komt veel kijken. Het zou Turkije 50 jaar terug werpen in de geschiedenis. De internationale- en economische gevolgen zouden desastreus zijn. Trouwens, het klopt ook dat Turkije voor de grootte van haar economie er een veel te groot leger op na houdt. Maar vrede is beter.
Hope
henk een ander spreekwoord is, overschat jezelf nooit, ook al lijdt je aan grootheidswaanzin.
Hope
wel en als turkije 50 jaar wordt teruggeworpen in de tijd, leven ze ongeveer weer in de middeleeuwen hahaha.
mehmet
jij moet gwn stoppen jullie waren niks als Engeland jullie niet had geret tijdens de 2 wereld oorlog met jullie kleine kut land kunnen jullie niks begin beter maar niet over turkije
Hope
beste mede mongool/geiten…..tje, ja ze hebben idd wel eens gewonnen tijdens de krimoorlog paar honderd jaar geleden, maar ook meerdere malen verloren daar op de krim (er zijn meerdere krimoorlogen geweest en daarvan is er maar een door het ottomaanserijk echt gewonnen).
Hope
beste mehslet, het gaat er hier niet om wat wij zijn, maar welk leger het sterkste is ter wereld en dat is turkije op zeker niet, wel de usa en als jullie dan helemaal uit je dak gaan als er iets (de waarheid) wordt geschreven dan moet je niet meer reageren op deze site en lekker in je bedje gaan liggen janken. USA momenteel het sterkste leger ter wereld, ONBETWIST NUMMER 1.
p.s. ik maak ook wel schrijffouten maar geret schrijf je met een d, beetje nederlands leren kan geen kwaad hoor, is goed voor de integratie.