Top 10 Advertenties op Bizarre Lokaties

Marketeers beperken zich doorgaans dan toch maar tot billboards, internet- televisie- of radioreclame. Sommigen gaan echter graag een stapje verder om hun product onder de aandacht te brengen. Hieronder zie je tot welke extremen zij in staat zijn.

10. Pixel-advertenties

million dollar homepage

In 2005 lanceerde de student Alex Tew een site getiteld ‘The Million Dollar Homepage‘ (de homepagina van 1 miljoen dollar). Je ziet er een grid van 1000 x 1000 pixels, waarvan elke pixel verkocht werd als advertentieruimte. De prijs? $ 1,- per pixel. Tew ontving bakken publiciteit. In slechts een paar maanden had hij inderdaad meer dan een miljoen dollar verdiend.

9. Dagelijkse T-shirt

De Amerikaan Jason Sadler verdient ongeveer 100.000 dollar per jaar door adverteerders plaats te bieden op zijn T-shirts. Sadler is zelf een marketeer, afkomstig uit Florida. Zijn diensten kun je nu inhuren via www.iwearyourshirt.com. Via dat platform promoot hij je bedrijf niet enkel via zijn T-shirts, maar ook op social media. Hij vraagt daarvoor $ 1,- per dag en $ 365,- per jaar.

8. Penis

penis

Nee, je leest het niet verkeerd: deze man verkocht zijn penis vanaf £ 3000,- via eBay. Een onderdeel van de deal was dat zijn kruis ter beschikking kwam voor een permanente tatoeage van het bedrijf in kwestie. De bieder mocht het proces zelfs filmen. eBay vond het overigens te ver gaan en haalde de advertentie offline.

7. Kin

. Chang Du

Chang Du heeft een wel erg grote kin. De man zou dat maar al te graag anders zien en ging daarvoor over tot een fundraising om de plastische ingreep te betalen. Hiervoor staat Du je toe om je advertentie te plaatsen op zijn kin. Alle giften zijn welkom.

6. Uithangbord

flying a sign

‘Flying a sign’, zo noemen Amerikaanse daklozen de praktijk waarbij ze om geld of aandacht vragen door middel van extra hulpmiddelen. Filmproducent David Permut zag er geen graten in en betaalde de dakloze Vietnam-veteraan Ronald 100 dollar om de poster voor ‘Youth in Revolt’ te promoten.

5. Decolleté

decolette

De Schotse Angel Brammer heeft twee grote talenten in 42GG cups. Kwestie van al haar troeven uit te spelen besloot ze haar ferme decolleté te verhuren aan de gok-koning Golden Palace. Zo dom is de 27-jarige Angel niet, want haar tatoeage werd er een tijdelijke. Haar advertentieruimte is nu telkens beschikbaar voor een periode van 15 dagen. Tijdens die tijd doet ze ook actes de présence voor je merk.

4. In de wolken

flogos

Brian Glover en Francisco Guerra gebruiken een unieke zeepmix om wolken te maken in de vorm van je bedrijfslogo. Vervolgens laten ze hun wolkjes op in de lucht. De creatie noemen ze ‘flogos’ of ‘flying logos’ (vliegende logo’s). Nike, Disney en Apple zijn alvast geïnteresseerd. Overigens is dit tegenwoordig in Nederland ook mogelijk.

3. Urn

urn

Een man uit Oregon (USA) werd onlangs in kennis gesteld van zijn nakende dood. Hij zal weldra zijn laatste woorden in zijn urne laten krassen, en dat evenement wordt gesponsord door PETA (People for the Ethical Treatment of Animals), de bekendste Amerikaanse dierenrechten-organisatie. Zo betaalt de man zijn eigen crematie. Hij kreeg ondertussen ook al een aantal donaties om zijn doktersrekeningen mee te betalen.

2. Bruiloft

Tudor Ciora

Een witte bruiloft is niets voor Tudor Ciora uit Roemenië. Hij verkoopt je graag een plaatsje op zijn huwelijksdas. Ciora wil zijn kersverse bruid zo een nieuwe wagen cadeau doen. Je kunt een plaatsje huren per vierkante centimeter. De kostprijs hangt daarbij af van de plaats op de das. Bovenaan betaal je € 20,-, onderaan € 10,-. Wij wensen vooral zijn bruid veel sterkte.

1. Voorhoofd

goldenpalace voorhoofd

De jongens van Golden Palace stonden niet enkel op de borsten van Angel, maar ook op het voorhoofd van Karolyne Smith uit Utah (USA). Smith ontving $ 15.000 voor haar permanente tatoeage van ‘www.goldenpalace.com’.